Thursday, February 16, 2017

6 jaar samen met de man van mijn leven: ons huwelijk ontrafelt...



Vandaag is een speciale dag!
Het is de dag dat wij beschouwen als het begin van onze relatie.
Wij hadden elkaar al vroeger leren kennen in Kroatië (Fazana) in 2008, maar we herinnerden er ons niet veel van. Het was een korte ontmoeting, in het donker hehe!

Later, leve Facebook, werd ik door Marko via een vriend toegevoegd op Facebook, in augustus 2010.
Na een tijdje chatten besloten we elkaar te zien 16 februari 2011.
Het was echt liefde op het eerste gezicht.
Letterlijk werd ik meteen door Marko gekust, alsof we al jaren een koppel waren.
Dat waren de mooiste 9 dagen van mijn leven toen in mijn geboortestad en tevens lievelingsstad Belgrado!

Nu 6 jaar later, 4,5 jaar getrouwd en bijna een zoontje rijker, als hij uit mij wil komen hehe, zijn we nog steeds stapelverliefd op elkaar, en verliefder dan dan. Elke dag met hem is een geschenk van God, en koester ik en ben ik enorm dankbaar voor! De mooiste jaren van mijn leven!

Ik keek altijd graag naar romantische films en geloofde in de liefde, maar dacht het is niet voor mij weggelegd.
Maar het bestaat, natuurlijk moet je er ook aan werken, en beide ook het willen en hetzelfde voelen.
Soms was het wel dat ik dacht, hmm zijn we eigenlijk voor elkaar?
Want die eerste dagen van onze relatie waren rozengeur en maneschijn.
Het was vakantie, elke dag Belgrado verkennen, ...
Maar dan als je als koppel het echte leven aangaat zoals samenwonen, huren, rekeningen betalen, werken, en ja een huis kopen en nu de nieuwste uitdaging waar ik nog niet genoeg ervaring heb en dus nog niet over kan schrijven is kinderen hebben.

Hoe behoud je die liefde?
Want wij hadden in het begin een LAT relatie. Ik in België, hij in Belgrado, erna Bosnië.
Als wij elkaar zagen, ja dat was elke dag samen zijn, genieten, en erna terug naar ons oude leventjes.
Nu moesten we dat beide combineren.
Je zag elkaar ineens elke dag, en dan kan je elkaar ook verstikken.
Zeker na anderhalf jaar een LAT relatie te hebben, wil je zoveel mogelijk samen zijn.
Je leert je elkaar dan ook pas als koppel.
Mijn ouders waren ook lief om ons in huis te nemen die eerste maanden na ons huwelijk.
Ik kon ook niet geloven, dat ik eerst trouwde en dan samenwoonde dat was niet mijn plan hehe, maar ik wou Marko niet kwijt en hij mij ook niet.
Soms vroeg ik me wel af, waren we echt getrouwd als we eerst hadden samengewoond?

1) ik vind niet dat je moet trouwen om je relatie te bewijzen, maar het is wel mooi ...
2) We hadden elkaar beter leren kennen en soms dachten we van wow, we zijn zo verschillend...

Maar dan na de eerste 2 jaar elke dag samen te  zijn, besloten we eindelijk nog eens op reis te gaan zonder elkaar, en dan beseften we wel van wow KAN  en WIL NIET ZONDER HEM.
De eerste keer dat hij zonder mij naar Bosnië ging naar zijn familie, was ik 3 kg afgevallen van liefdesverdriet omdat ik hem zo hard miste!
Dus het is duidelijk echte liefde!
Ik ben met de man van mijn dromen getrouwd!
Wat ik vooral mooi vind aan Marko is dat hij altijd positief is, hij nooit opgeeft, een echte familieman is en sorry zegt als hij iets verkeerd doet, zijn best doet mij gelukkig te maken zonder zichzelf te verwaarlozen!
Ik hou van onze reisjes samen!
Hij is heel handig!

De belangrijkste elementen voor een geslaagde relatie/huwelijk zijn volgens mij:
-Communicatie: praat over alles wat je stoort en wat je graag wil, je partner kan dat niet "rieken".
-Geef niet op!!! Als de liefde er is, komt de rest ook.
-Het kan niet elke dag rozengeur en maneschijn zijn. Dat is het leven! Je kan niet elke dag gelukkig zijn.
-Gewoon geloven dat je samen  alles aan kan wat jullie pad kruist! En als je de uitdagingen aankunt  als koppel, je er zoveel sterker uitkomt!
-Blijf daten!! Want soms wordt je echt opgeslorpt door de drukte van het leven: werk, extra cursussen, bijscholingen, dus je moet echt tijd voor elkaar inplannen: een cinema, een etentje, een reisje..
Nu natuurlijk als je kindjes krijgt zal dat niet gemakkelijk zijn, maar we gaan proberen dat verder te blijven doen
-Goed opletten wat de andere graag eet/doet en dan elkaar verrassen! Dat is altijd leuk!
Zelfs gewoon ijs kopen of tiramisu hehe! Of nu ik zwanger ben tonijnsla haha!
-En ook dingen zonder elkaar doen, zodat je elkaar mist..met vrienden iets of hobby's niet opgeven...
-Niet alleen in je relatie investeren , maar ook in jezelf, want je wil gelukkig zijn, en dan is je partner automatisch ook gelukkig, als je eigen geluk voor een ander opoffert ben je echt wel depri.
Dit laatste heb ik echt moeten leren...Ja er moeten opofferingen gemaakt worden, maar als alles terug wat beter gaat, kan je terug aan jezelf denken.
-Ik denk dat hetzelfde geldt als kindjes komen, in het begin hebben ze je echt 24/24 nodig zeker als moeder die borstvoeding geeft, maar erna even je man laten babysitten en me-time maken of je familie laten babysitten zodat je als koppel tijd hebt voor elkaar!
=>Het is belangrijk aan zelfzorg te doen!

Dit zijn wat tips...iedereen zijn relatie is anders, en iedereen houdt van andere dingen, dus je moet als koppel zelf uitzoeken wat voor jullie werkt, en niet andere laten moeien...Gewoon je ding doen!
Ik lees graag tips en levensverhalen van andere mensen, en haal eruit wat werkt voor mij en wat niet niet...

Dus aan de liefde van mijn leven!
Van dag 1 wist ik dat jij de man was van mijn leven waarmee ik de rest van mijn leven wou doorbrengen. Met wie ik de uitdagingen van het leven wou aangaan en met wie ik kinderen wou hebben...

Gelukkig 6 jaar samen, en dat we nog vele jaren samen in geluk, veel liefde en goede gezondheid doorbrengen!

Ik hou van je!


No comments:

Post a Comment