Friday, November 3, 2017

Al 8 maanden een mama ❤️

Mama zijn is elke dag een uitdaging.
Ik ben zo trots op mezelf!
Elke dag verder voel ik me terug mezelf maar ook niet.
Ik zeg elke dag tegen mijn man, ik voel me zo anders.
Ik ben mezelf precies niet.

Maar dat had ik ook wel toen ik trouwde.
Een deel van jezelf neem je mee, maar je krijgt een nieuwe rol.
Nu toen ik trouwde was ik ook beetje gedesorienteerd.
Hoe moet ik mij gedragen, wat mag ik nog doen wat niet?
Wat hoort een getrouwde vrouw te doen?
Natuurlijk zijn er geen regels maar je kent dat gevoel wel.
Dan eindelijk had ik door van gewoon mezelf zijn en ja gewoon goed praten/communiceren met mijn man.

Ik heb ook gewoon het karakter te plakken.
Eerst aan mijn man,want we hadden anderhalf jaar een lat relatie dus je wil zoveel mogelijk “inhalen”/ samen doen,
Erna nu met de baby, want ik ben ‘later’ mama geworden. Ik heb alles gedaan wat ik alleen wou doen gedaan dus nu zoveel mogelijk tijd met de baby willen doorbrengen.
Maar ja dat is ook niet goed.
Af en toe tijd voor jezelf is nodig.
En dat mag!
Het was gewoon een gedoe met de borstvoeding.
Super trots dat ik het nog altijd geef natuurlijk.
Maar altijd de schrik van gaat hij genoeg melk hebben en wat als ik een keer niet kolf, verdwijnt mijn melk?
Mijn melk mag absoluut niet verdwijnen want hij heeft het nodig.
Dus ik leg altijd mezelf te veel druk op.
Soms is dat goed e want dan zet ik door.
Maar ik bezorg mezelf ook te veel stress.
Er zijn alternatieven. Het alternatief is wel dure melkpoeder die je moet bestellen en ja nog altijd is borstvoeding het beste.

Ben ook een beetje te borstvoedingspro geworden waardoor ik als ik mama’s flesjes zag geven dacht van waarom? Maar elke mama neemt de beste beslissing die zij vindt voor haar kindje. Soms heb je ook geen keuze, soms is het de levensstijl die het je niet mogelijk maakt, zoals een job waarbij borstvoeding geven moeilijk combineerbaar is. Voor mij is mijn zoon en de borstvoeding het belangrijkste en ik zoek dan wel een job waarbij het mogelijk is.
Godzijdank heb ik die job gevonden!
Terug in het onderwijs, waar ik vroeger al gewerkt had.
Ik ken de school en ik ken de collega’s.
Ik heb de mogelijkheid te kolven.
Ik werk momenteel 3 dagen en we zien wel verder.
Voorlopig is het zo goed.
Zo Heb ik tijd voor mijn zoontje.
Fulltime werken is zwaar zo laat staan met een gezin en huishouden.
Ik moet niet klagen, mijn man helpt echt wel in het huishouden.
Mannen blijven wel mannen, sorry...
Ze zijn harder.
Maar als ik andere mama’s hoor is de mijne een goede!

Het is met ups and downs maar ben toch zo dankbaar dat mijn zoontje er is in ons leveb. Hij is een moedig doorzettend vrolijk manneke.
Hij heeft echt wel al het beste van mijn man en ik in zich.
Alleen kan hij goed boos worden als hij zijn zin niet krijgt hehe!
Ik doe mijn best van ons gezinnetje te genieten.
Natuurlijk zorgen andere stressfactoren ervoor dat het soms niet goed gaat, maar dan is het weer tijd de leven naar je waarden en mindfulness toe te passen.
Laat je niet doen, en zeg nee tegen de negatieve gedachten.




No comments:

Post a Comment